דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק פירות: ראיון עם עדנה אשל, מנהלת הפרסום של מועצת הפירות 

מאת    [ 25/10/2009 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2639 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


כמה דרגות לתפוח: הוא התחיל כאחד מן הנבחרת של אלברט פירות, ועבר לסולו עם הקונספט של ''לך על תפוח''. משם התפתח ''זה זמן התפוח'', ''אדום - צהוב - ירוק'' ומתוכו קטע רוק של ''תפוח ירוק-אנד-רול''. ועכשיו מתמקדים בתפוח אדום וגדול. זה לא תפוח אחד, יש כמה זנים אדומים, אך מסתבר שאפילו אנשים שאינם מבחינים בין הזנים אך בהחלט מבחינים בצבע האדום.

ראיון עם עדנה אשל, מנהלת שיווק מועצת הפירות
לשמוע את עדנה אשל, זה כמו לשמוע שיר אהבה לתפוח: ''הוא פשוט יפה, מתוק,טוב, עסיסי, מיוחד, מגרה גם את העין וגם את הנפש. ועוד היא אומרת שלא צריך לומר את כל זה, כי פשוט כל מי שרואה אותו אדום, עגול, גדול ויפהפה, מרגיש כך בעצמו. וכדי שיראו אותו וירגישו כך, מסע הפרסום מגוון וצבעוני: תלרוף, תשדירים בטלוויזיה, ג'ינגל ברדיו ועגלות בנקודות המכירה.

עניין העגלות ספציפי: עקרת בית שתופסת עגלה - תופסת תפוח. לא רק את התפוח אוהבת עדנה, אלא גם את אנשי התפוח. הללו, מבחינתה, שונים מאנשי הירקות ה''חד-שנתיים''. אנשי התפוח מקדישים את נשמתם. לגביהם זה לא רק ביזנס. בשנות ההמתנה הרבות בין הנטיעה ועד לפרי הראשון, הם משתלבים בשורשי העץ בציפיה לפרי, וזה קשור אצלם לציפיה ולציונות, במיוחד כשהם אנשי הצפון הגבוה והקר המשפיע על סומק לחיי התפוח.
פרטים נוספים, הסבר וטופס התקשרות תוכלו לקבל בדף:
http://www.per.co.il/landing-pages/1684
או לכתוב לי לכתובת: assaf.becker@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב